dijous, 21 d’abril del 2016

MIT App Inventor

Explore MIT App Inventor logo

Aquesta aplicació és un entorn integrat de desenvolupament que et permet crear aplicacions mòbils per al sistema operatiu de Android. De forma visual i a partir d'un conjunt d'eines bàsiques, l'usuari va enllaçant un conjunt de blocs per tal de poder crear l'aplicació. Aquest sistema és gratuït i molt fàcil de descargar directament des de la web. L'aplicació aquesta permet cobrir un gran nombre de necessitats bàsiques en un dispositiu mòbil.

Característiques de l'aplicació:

 L'editor de blocs de la plataforma App inventor, utilitza la llibreria Open Blocks de Java per crear un llenguatge visual a partir de blocs. Aquestes llibreries estan distribuïdes pel Massachusetts Institute of Technology (MIT) sota la seva llicència lliure (MIT license). El compilador que tradueix el llenguatge visual dels blocs per a aquesta app de Android utilitza Kawa com a llenguatge de programació, distribuït com a part del sistema operatiu GNU de la Free Software Fundation.

Nosaltres a clase hem fet diferents pràctiques:

1. Hello Pur

En aquesta pràctica el profesor ens ha fet fer que si apretes l'imatge del gat, que s'anomena kitty, s'escolta el soroll que fa el gat. El que has de fer és lo següent:
Primer has de posar un botó i enganxar l'imatge de la kitty que es aquesta (kitty.png) després una etiqueta, que en anglès es label que posi "Pet The Kitty" que signific apreta a la kitty. I per últim posar un botó de soroll i afegir-li el soroll (meow.mp3), després el professor en va fer canviar-lo per el de algun altre anial i vaig posar aquest (mono_4.mp3). Un cop acabat, havies de fer un bloc en el qual havies de fer que l'aplicació funcioni.



2.Paintpot

En aquesta pràctica s'havia de poder pintar la fotografia del gat amb diferents colors.  El que hem fet ha sigut: primer hem ficat la foto del gat,  i a continuació hem ficat tres botons en els quals hem escrit a cadascú: vermell, ver i blau, i aquests botons els hem posat a la disposición horizontal, després posar un altre botó sota la imatge i escriure "Wipe" que seria netejar. I per últim fer la part dels blocs.



3. Pintpot2

En aquesta pràctica havies de fer una còpia del paintpot i despres afegir-li dos botons en els quals posi big buton i small buton. i ampliar els  blocs amb més coses.



4.Molemash

Aquesta pràctica tratca de una imatge que s'escapa abans de que puguis tocar-la i si aconsegueixes tocar-la aconsegueixes un punt. El que hem fet aha sigut posar un lienzo en el qual he posat la estelada de fons, després una imatge petita que seria la que s'escaparia, després una etiqueta en la qual poses "Score" que seria la puntuació que aconsegueixes, es a dir els cops que has tocat l'image que es mou i una altre que poses "Reset" que seria la que tornaria el contador a 0. Per últim construir els blocs corresponents.




5. Pong

Aquesta aplicació tracta d'un joc en el que la pilota no pot pasar de la barra que hi ha a la part inferior de la pantalla i es tracta d'anar aconseguint punts fins que no pugis més. El que hem hagut de fer ha sigut posar un color de fons, lliure elecció, a continuació posar una imatge de una barra en una SpritelImagen i posar una pilota. La pilota la havies de posar de radi 20, direcció 30, interval 50 i velocitat 5. Després havies de posar en una disposició horitzontal el Score que s'ha de posar en un ScoreLabel, que seria el resultat, Start en el botó 1, que seria començar  i reset en el botó 2 que seria contador a 0. 







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada